Pages

Monday, December 6, 2010

Superwoman vs Wonderwoman

Macam mana agaknya orang perempuan yang dah kawen, ada anak, sambil tu belajar wat Master and PhD? Banyak jugak yang aku dengar, boleh abis on time, cemerlang gemilang terbilang la pendek kata. Padahal ibarat kata member aku, memang rasa tak cukup je 24 jam ni! Tapi memang aku tabik la pada isteri2 dan ibu2 ni, memang superwoman! Lelaki sekalian, tolong ambik perhatian k.....kalo lelaki lain sikit kot, yelah, anak2 kecik bini yang handle, keje umah pun selalunya bini gak yang buat, mak mertua takde byk demand sgt kalo ngan menantu lelaki ni, so kalo belajar pun maybe tak sesusah yang perempuan kot....(kot la, aku pun xsure sgt).



Teringin nak tau sebenarnya cena dorang manage semua tu. Yang aku penah dengar citer, time siang bila anak2 dah bangun mmg tak boleh pegang thesis langsung, memang jadi fulltime housewife siapkan anak2, nak kemas umah, masak, bila malam semua dah tidor baru la boleh wat keje. Memang restricted la compare ngan kami2 ni yang ehem2, single. Agaknya bila dah jadi isteri and ibu je kot baru paham macam mana. Tapi utk my mother pun, even tak sambung belajar, tapi you still a superwoman! Love ya!!


So to all single ladies out there, not Mrs. yet and you're continuing your study, think bout it. Maybe we should get married first! Joking......manage your time properly people. 24 hours a day is not enough is not an acceptable excuse! Single ladies are more like wonder woman dari superwoman sebab asyik wondering....me, at least. Or maybe we should go with wonder girls?!!



Patut la research tak jalan, asyik duk nobody je! Patutnya nak jadi somebody....ceh!