Pages

Sunday, July 18, 2010

Teacher Wanie, ok?

Arini terjadila satu perkara miracle kat aku, nak tau ape? First time keje utk carik duit dowh! Bunyi xde r gempak sgt pun kan, tapi utk aku, tu kira miracle la. Aku ni bkn jenis org yg suka cari keje part time bila free tapi sebab dah trdesak sgt2 baru la aku merajinkan diri g keje. Keje ape? Haha...for sure bukan keje fast food la sbb aku taknak keje cam nak mati tapi gaji ciput plus kena maki ngan pekerja2 senior yang bajet bagus tu.

Jauh gak aku keje sbb aku bkn keje kat area shah alam tapi kat USJ. Keje aku senang je, ngajar bdk2 skolah rendah matematik ngan sains. Kalo lembab sgt, pelagkung je. Haha! Weh, aku takde r seganas tu. Anak orang kot. Aku sbnrnya amazed jgk tadi sbb aku boleh bersabar ngajar bdk2 yang slow ni. Kira tinggi la jgk kesabaran aku ni kan. Dulu time ngajor adik2 sendiri, mmg kena belasah je, takpun kena tengking sbb xphm2. Yang ni, bleh plak aku handle ngajar budak ni. Aku ngajar sorang budak je baru, nama dia Harith, comel jgk cuma lambat cket la. Lambat takpe, janji phm teacher ajar kan Harith? Teacher siot...hoho~

Aku ngajar pun weekend je, tu pun 3jam je sbb ni kelas intensif utk bdk2 nak UPSR. Keje pun xlama, dlm 4minggu je tapi kalo dia nak pakai org lagi on weekdays takpun lepas 4minggu tu, maybe kitorang sambung je. Best gak keje ni, leh r practive nak jadi lecturer nnt. Hehe...amin!


P/S: Gaji berape? Haha....cket je, tapi puas ati sbb duit sendiri!