Pages

Tuesday, July 27, 2010

Can you help me, H?

Hari ni, 27 Julai 2010 bermula la episod baru idup aku...haha...poyo je bunyi. Tapi kira baru la sebab malam tadi roomate aku tu draw up schedule sbb aku bising2 yang idup aku ni membazir, duduk tak watpa, padahal defence proposal tak lama lagi, satu page pun tak siap tulis lagi, co-supervisor pun takde, baca jurnal pun tak paham, supervisor pun tak g jmpa lagi...bla3x.

So, dah decide yang kami kena ikot jadual. Tiap2 ari weekdays kena g fakulti, baca jurnal, baca dan baca lepas tu tulis. Every single day kena baca jurnal, and writing. Even sikit, tapi kena buat jugak. Bunyi cam budak2 je kena wat jadual bagai, tapi tu je la cara nak mengatur idup ni supaya aku tak bangun pagi dan pkir, "Ari ni nak watpe?" atau "Nak g fakulti ke x?". Penat tau tak pikir bnda yang sama tiap2 ari.

Tensen sbb rasa masa tu bazir camtu je sedangkan bukan takde bnda nak kena buat. Ceni la gayanya budak wat research. Padahal research aku ni bukan la bnda susah yang pakai terms2 yang orang tak paham cam sains. Conduct research pun pakai survey je, xsampai sebulan pun boleh siap tapi disebabkan aku tulis blog lagi laju dan banyak dari aku tulis thesis, maka thesis aku baru suku tertulis. Tu pun ntah ape aku tulis, berterabor je ikot suka hati. Heh, lantak ko la Wanie!

2tahun tu kejap je, sangat2 la kejap. Time skrang bukan flies dah, dah pakai jet supersonic. 2 years will be over in a blink of eyes and sekarang ni aku masih disini, memikirkan bnda yang sama setiap ari tanpa ada progress, syabas Wanie!


P/S: I really need a super motivator rite now~ Aku antar emel kat org2 puteh yang tulis buku yang aku baca ni, xtau la dorang reply ke x...