Pages

Wednesday, July 14, 2010

Only you, Encik Scopus!

Masih dalam proses mencari jurnal, bila nak berakhir? Hmmm.....lepas dapat 100 jurnal la. 100 sounds too many? Trust me, you need a whole bunch or stack of journal to push you forward. Bak kata dean IGS (Institute of Graduate Studies), sekarang kena makan research, tidor research and minum research. Celik mata je, research, nak makan, terpikir jurnal, nak tidor, research, mimpi pun jumpa miss research ni. Adeh! Tapi slowly, I'll make it through. Believe in yourself is a must. Perseverance is a need baby!

Hari ni baru nak g jmpa supervisor yang sudah lama tak dilawati, memang berwawasan btol. Ntah2 dia pkir aku ni ignorant pya org, kan dah susah. Takpe la, janji pergi kan. 10hours of meeting per month! Mana nak korek tu? Ntah, tak pikir lagi cena nak abiskan 10 jam tu. Yang aku pikir skrang ni, bila nak convo! Hahaha....tak sabar seyh. Yelah, aku ni bkn blajar kat mrsm yang ada graduation. Diploma pun takde sbb dari matrix, jadi ni la first time nak konvo pun, jadi msti la xsabar kan? Siap dah pesan dah kat suma org dlm family, kena beli bunga 3 jenis utk konvo. Haha...demand!

Tengah menunggu mr. Scopus ni mendonlod jurnal2 aku ni. Mr. Scopus ni ialah encik penyimpan mohor besar jurnal2 yang disubscribe oleh UiTM dihatiku ni. Bukan, Paul the Octopus ye, takde pertalian darah pun dorang ni. Cuma mr. Scopus ni opan santun sgt bila nak donlod ni, tensen gak menunggu. Nasib baik la dia nak donlod jurnal utk ko Wanie! Biar lambat asal dapat, ok? Banyak plak nak komen...hoho...sori ye encik Scopus.


K la, aku penat berleter, korang pun mesti penat nak baca kan. Nnt2 la, aku update lagi k. Daa~



P/S: Happy belated birthday, dear Tikah!