Pages

Tuesday, April 27, 2010

cita2 saya nak jadi data analyzer!

Tajuk tak boleh blah, memang perli abih la. Sekarang ni tengah musim analyze data utk aku dan kwn2 seangkatan malas yang ada kat umah ni. Kalo sape2 tak tau ape tu data analysis, takpe, tak tau pun takpe sebab nak terangkan pun susah sampai kena belajar satu sem pasal data analysis baru tau, tu pun duk terhegeh2 lagi.

ANOVA, Anderson-Darling Normality Test, Test for Equal Variances, T-test, f-test, blablabla..... Takde la susah sangat pun sbb komputer yg kira semuanya, ko cume baca result dia je. Bunyi cam senang? Heh, belom cuba belom tau. Aku ni nasib la masih ade iman di dada yg mengelakkan aku dari wat benda2 gila disebabkan tekanan Final Year Project ni!

So, aku tengah berjuang utk menghabiskan sisa2 fyp yang semakin lama aku rasa semakin susah. Ni blom tiba masa presentation yg mna kena ready seready2nya ibarat nak pergi berperang, nak kena menghadapi segala persoalan yang bakal dituju bertubi2. Adeh!

Final exam bukan lagi apa2 sekarang ni, seluruh idupku hanya untuk menyiapkan projek tersayang. Cepatla berakhir, aku nak melangkan ke alam pekerjaan, meninggalkan dunia student buat sementara waktu. Maksudnya, still ade hati nak sambung master.

Nini yang tertekan disebabkan fyp ni decide utk tidor sepanjang hari utk menyelesaikan masalahnya. Adakah cara ini berkesan? Ye, berkesan utk tuan pya badan, tu je yang penting. Owh ye, sebelom lupa. Umah aku ade 3 orang yang demam, sorang disahkan denggi, sorang lagi masalah platlet kurang, sorang lagi masih tak tau result ujian darah. Haih! Umahku dipenuhi virus2 ni....semua gara2 tekanan dan nyamuk~