Pages

Friday, March 12, 2010

Keep the faith!

Dah lama tak update blog ni, bukan ape sbb tak de benda yang cam menarik je nak tulis. So kali ni, isu besa la kan....result SPM...

Bila sebut je bnde ni, teringat la kate aku ni dah tua, dah lama dh tinggal zaman2 spm ni. Dah lupe ape rasanya time amik result, debaran dia cena, lega and happy bila dah dpt result. Skrang ni dah masuk u pun, and dh nak abis dh pun (betapa tuanya diriku ini).

Aku dpt tau dari cikgu skolah aku dulu yg skolah kesayangan, kebanggaan aku tu dapat 53 straight A's students! OMG....ramai giler tu. Time aku dulu ade 15 org je kot. Bape byk beza tu? Tapi btol la cikgu aku kate, itu la namanya kemajuan. Jadi kepada junior2ku yang berjaya dapat result gempak tu, tahniah la aku ucapkan.

Tapi SPM bukan segala2nya. Cakap dari pengalaman aku sendiri, nasihat aku pada korang2 ialah, cuba yg terbaik, jangan cepat puas hati dgn ape yg korang dpt (bukan bermakna tak bersyukur ok). Rezeki tuhan kita tak tau, kadang2 kita kat atas lepas tu, jatuh trus. Tapi dun worry, tuhan tu tak kejam. Maybe ape yg ditulis utk kita tu sebenarnya yg terbaik utk kita. So, pape pun, kalo tak dapat jadi doktor, engineer atau seumpamanya yg glamer walaupun korang gempak, never ever give up ok!

Keep the faith, be strong, get back on your track...you'll be fine coz u're an asmarian, and giving up is not in our dictionary!