Pages

Tuesday, March 16, 2010

Huh....I can't breathe~

Mungkin ada yg perasan, mungkin jugak tidak....rasanya tak kot. Tapi kenapa perlu aku menulis sehingga 2 blog? Tak cukup ke dgn satu blog yg ada? Kenapa perlu diprivatekan pulak?

Blog ni, Unholy Confession of Mine, blog yg diprivatekan, Life As It Is adalah 2 blog yg berlainan. Dalam blog ni, aku tak bebas menyatakan apa yang terbuku dihati, menyatakan nama manusia yang terlibat dalam hidup ni. Puncanya....terlalu ramai yang ingin mengambil tahu segala gerak geri, segala perkataan dan perbuatan. Menunggu masa untuk menyerang bila ada peluang.

Manusia mmg mcm ni, Ini lah kehidupan Wanie! Wake up ok.... Jadi aku perlu ruang utk bersendirian, mencari kebebasan, mencari ketenangan dan lain2 lagi. Untuk manusia berbintang Gemini seperti aku, kami mempunyai 2 personaliti. Satu yang dapat dilihat oleh orang lain, satu lagi yang hanya mengambil tempat bila berseorangan.

Tak bermaksud apa yang aku luahkan disini hanya sekadar rekaan semata2, cuma ini cuma sebahagian dari diri aku. Tempat dimana aku perlu menjaga hati dan perasaan manusia lain. Maaf sebab aku dah hilang punca, hilang pertimbangan, hilang rasa. Aku sendiri tak tau mcm mana nak menjaga perasaan org lain. 

Dalam Life As It Is, itu adalah aku sepenuhnya, tanpa berselindung dengan kata2, bebas meluahkan rasa dihati. Bebas menjadi Wanie! Judge me as you like, you have the right, but if you think you know me enough, think again.

Mungkinkah Life As It Is akan dipublickan? Untuk bacaan bersama? Mungkin. Satu hari nanti. Menulis post ni sekadar bersahaja. Aku tak pernah rasa ramai yang membaca.

Being a heartless person is just a mirror reflecting what I feel inside, when I'm in the world full of heartless person. Blame me. I'll take the blame~