Pages

Wednesday, August 25, 2010

give up or give it all?

Salam.

Terasa malas nak melangkah ke mana-mana, malas nak berjumpa dengan orang yang sepatutnya tapi perlu, dan sangat2 penting, jadi terpaksa memaksakan diri melangkah pergi. Haih. Penat memikirkan bnda yang sama setiap hari. Macam mana nak jadikan idup student ni gembira? Seems impossible sekarang.

Give up? Dah terlalu banyak kali aku fikirkan bnda yang sama. Dan terlampau tepu otak aku dengan perkataan dan niat utk mengalah. Tapi, tak pernah berani untuk mengalah, sebabnya? First, sekali aku dah melangkah, ini mmg takdir aku, teruskan walau macam mana susah sekalipun. Kedua, memikirkan orang tua di rumah, terbatal niat untuk mengalah, dan terus menggagahkan diri.

Apa erti gembira sebenarnya? Persepsi aku tentang gembira sangat melalaikan sebenarnya. Bersantai2 setiap hari, bangun lambat, bangun dengan senyuman sebab takde yg perlu difikirkan, tgk cerita, tgk wayang, pergi karoke, pendek kata, bersenang lenang la. Huh. Memang la susah cmtu. Hidup, biar apa pun yang aku buat sekarang, semuanya ada tanggungjawab, peranan yg perlu dimainkan dengan jayanya. Peranan aku sebagai pelajar, menyiapkan apa yang perlu, melalui apa yang harus dan wajib....akhirnya, kejayaan itu bukan milik orang lain, tapi diri sendiri jugak.

Kenapa ayat aku jadi camni? Entah.....malas nak fikirkan jawapannya. Dan sekarang, meja ni penuh dengan jurnal2 yang belum betul2 difahami. Mengeluh lagi. Dari mengeluh, baik start reading and finish it by the time given. But I'm sleepy.