Pages

Tuesday, December 22, 2009

what to say

hi all....

so hari ni nk citer pasal pe plak??? Idea anyone???

First aku rasa nk ckp pasal manusia. Siapakah manusia itu??? Semua la, aku, kau, kita, mereka, etc. Nk dijadikan cerita, semalam housemate aku ajak lepak kat tasik dekat ngan umah aku smbil makan domino. Jadi biasala, kalo dh lepak sambil mkn, pe lagi, kutuk orang la plak. Aku rasa biasa je kalo kita bercakap pasal org. Ade je salah org yg kita nmpak, semua xkena, itu salah, ini salah. Aku pun sama je kalo bab mengutuk org ni. Sebab dh terbiasa, de je la bnda xkena pada aku. Mungkin ade org yg tak mengata org lain...bgus la cmtu...tp aku tau lagi ramai yg macam aku, kan2??? Nak wat cmna, kita insan biasa, tp boleh kalo nk berubah. Aku?? Time will tell....

Sembang ngan housemate aku pasal sepupu masing2. Isu ni timbul sejak aku dapat tau ramai plak sepupu aku yg main facebook ni. Yelah, knape plak nk pelik kn, besa la tu. Jadi aku pun meng 'add' kn mereka2 ini semua. Mne yg aku knal dan aku jumpa la kn. Kadang2 aku terasa la betapa sebenarnya aku ni ada gap ngan sepupu2ku ini. Salah siapa?? Salah aku jugak yg agak susah nk berkomunikasi. Ape masalh sbnrnya? Aku rasa aku ni mmg xde skill berkomunikasi, sebab aku ni bkn la pendiam. Jauh sgt kot, cuma kalau aku tak biasa sembang ngan org tu, aku mg susah nk berckp melainkn terpaksa. Jadi wujud la gap yang tak sepatutnya ada. Padahal aku rasa sepupu2 aku ni baik2 je, takde pun bnde yg diorang buat aku rasa terasing sbb kitorang semua mmg sama. Semuanya cucu2 Abu Hanifah & Salmah, takde yg beza pun....

Satu lagi maybe sebab sepupu2 aku tu ramai yg dah kawen, dh keje, terasa aku ni tersangat la budak2. Aku tak ckp sepupu2 aku tu tua ok. So, aku mmg la sgt teringin nak mcm orang2 lain yg baik ngan sepupu, yelah bkn orang lain, family jugak kn. Nk jugak bila blk kampung, or gather ramai2 takde la rasa cm terasing je, padahal boleh je diorang tu nak bersembang ngan aku tp agaknya dh penat kot mencari topik nk sembang ngan aku. Biasa la, org tya sepatah, aku jawab sepatah, takde effort langsung nk sambung citer. Kalo aku memang la bosan kot asyik aku je nk start sembang pastu orgnye wat bodo je. Lepas ni nk kna blajar communication skills la plak...hehe...bukan utk sembang ngan sepupu2 je, tp berguna ilmu tu nanti. Almaklum la, belajar pun dh last semester, tak lama lg nk keje plak. Pastu kawen, pastu ade anak, pastu...oit, dh3...merapu plak.


kak yan

kak zura

kak na

kak lin

kak kin

abg din and his friends....look for family resemblance k...

abg azha


p/s: post ni dh lma nk publish tp sbb kebengongan tenet kat umah, jd skrang bru dpt publish..