Pages

Saturday, December 12, 2009

back to the past

hi....

sbnrnya aku mls sgt nk berblog ni tp rugi plak kalo xcrite pengalaman yg sgt menarik smalam, nk citer smalam, xsempat, dh pengsan.....jga2 dh kol 4 pagi daa....

bnda ni jd tetiba je, nk g mndi ngan bdk2 ni, kat mana??? tu la persoalannya...byk la tempat2 yg dicadangkan, de yg penah dgr, de gak yg xpenah dgr. Plan aku kalo bleh mmg nk g hulu selangor, tmpat zaman kanak2 aku tp kalo de yg lg best, aku no hal je. 

Ok, jd plannya nk g kalumpang. Tp jln xtau, yg tau smpai ke hulu selangor je, and aku sbg driver ikot suke ati je la nk bwk smpai ke mana, tup2 smpai la ke pertak. Slalu g tmpat ni wktu aku kecik2 dlu tp bkn port yg sma smlam la sbb pertak ni sungai yg sgt panjang. Kitorang pun bermandi mnda ngan riangnya. Mmg best la tmpa ni, nk wat white water rafting pun mmg best. Aku pun dh merasa smalam, cuma besenya xde kayak, aku sndiri2 je.....rasa r gak cena perasaan org lemas dihanyutkn air tp nasib de byk batu and air dia blom ke tahap melemaskn lg la. Alhamdulillah...idop lg aku...hoho~~~



xabis bermandi manda, aku decide nk blk kkb, tmpat lama aku dlu, bwk bdk2 ni tgk tmpat aku. Seriously, xbyk berubah, aku still leh knal tmpat lma aku. Sronok sgt2, aku rasa rindu giler ngan tempat tu, lpas 11 tahun, akhirnya aku kembali kat situ. G masjid kat ngan sekolah rendah agama ngan tadika aku, g sekolah rendah aku, g maktab tmpat tnggal aku dlu, g taman prmainan, mcm2 la. Semuanya masih sma seperti dlu, mcm mna kali terakhir aku tgk semuanya. 


Bdk2 ni kata tmpat tu sunyi, mcm tersusun gler. Aku kata mmg pun, tmpat ni xramai org jd sunyi la cket tp semuanya sgt natural, aku suka pokok2 yg masih byk kat situ, even taman mainan pun still sama, xde la vandalism cm tmpat len, umah pun stail zman2 british dlu. Msti la...tu la pekan yg penuh sejarah and still preserve it, tetiba aku bangga plak, aku berasal dr tmpat tu. Pape pun, I'm gonna miss KKB forever la, d best place to live in.